Primăria Cluj-Napoca a concesionat pentru CTP opt microbuze noi. Hotărârea a fost luată pentru a asigura transportul elevilor din municipiu. Un consilier local a atras atenția că autovehiculele nu se încadrează în dimensiunea verde pe care Primăria s-a angajat să o mențină. Unul dintre motive ar fi faptul că ele sunt alimentate cu motorină.
Ce a spus USR?
„Unul dintre obiectivele asumate de dumneavoastră pentru Clujul verde a fost electrificarea transportului public până în 2026. În acest proiect este vorba despre concesionarea a 8 vehicule pe motorină. Dacă vom continua să le folosim după această dată, ţinta asumată nu este îndeplinită. Aşadar, ce se întâmplă cu aceste vehicule după 2026?”, a întrebat Alexandra Oană, consilier USR PLUS.
Replica lui Boc
„În momentul în care am lansat acest proiect, nu existau autobuze electrice pentru elevi în acest format. Ulterior, au apărut, după adjudecarea licitaţiei. Atunci nu existau, am făcut evaluarea de piaţă. După 2026, vor circula în aria metropolitană, ăsta este răspunsul corect. Obiectivul nostru de aici înainte este ca tot ce achiziţionăm, şi pe fonduri europene, să centralizeze pe dimensiunea verde, nepoluantă. Dacă vor mai fi necesare, următoarele vor fi electrice, chiar dacă diferenţa de preţ este mare.”, a replicat Boc, în şedinţa Consiliului Local.
Noile autobuze
Capacitatea de transport este de 33 locuri pe scaune fixe + 1 scaun șofer + 1 scaun însoțitor pliabil. Scaunele sunt de tip Smartline, și sunt prevăzute cu centuri de siguranță retractabile, cu fixare în 3 puncte, spătar rabatabil (cu excepția ultimului rând), cotieră rabatabilă pe partea culoarului, mânere de susținere pe colțul scaunului dinspre culoar, mâner de susținere orizontal la scaunul dinspre fereastră. Scaunele dinspre culoar sunt culisabile lateral. Toate scaunele sunt prevăzute cu tetiera integrată, tip pernă, cu susținere laterală și tubulatură de protecție a țesăturilor de contur.
Dotările pe care le conțin acestea
Puterea motorului diesel este de 132 kW (180 CP), cu norma de poluare EURO VI etapa D
Cutia de viteze automată cu 8+1 trepte, iar lungimea autobuzului este de 9,1 m
Are integrat: sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR, sistem de încălzire în sezonul rece al salonului, cabinei și degivrare a parbrizului, sistem de aer condiționat pentru sezonul cald, ventilație naturală prin geamurile laterale şi prin cele 2 trape de aerisire, geamuri laterale atermice cu tentă de culoare, sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
Mai mult are 2 uși, care sunt dispuse astfel: 1 ușă de acces dreapta față prevăzută cu sistem de deschidere/închidere cu telecomandă și ușa 2 folosită în caz de urgență.
Acestea au și indicatoare de transport elevi cu iluminare tip LED – 2 unități (1 față + 1 spate), staţie de amplificare, Radio – CD și microfon, sistem de supraveghere video în interior și exterior, computer de bord cu afișaj digital multifuncțional, sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE), sistem de urmărire prin GPS a vehiculului, sistem Wifi.
Mai mult, au incorporate 16 mufe USB montate pe peretele lateral dintre scaune, pentru încărcare dispozitive mobile. Prețul unui autobuz este de 625.000 lei/ buc +TVA. Este un autobuz modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație. Perioada de garanție este de 5 ani sau 250.000 km (care condiție se îndeplinește prima).