Pandemia de COVID-19 a avut un impact puternic asupra transportului feroviar în Europa, conform unei analize Eurostat. Pe parcursul anului, acest număr a variat în funcţie de măsurile de restricţie impuse.
Deşi numărul pasagerilor a început să scadă în unele ţări încă de la începutul anului 2020, în majoritatea statelor, cele mai mari scăderi se înregistrează din al doilea trimestru al anului 2020. România se numără printre acestea, din cauza faptului că în primăvară s-au luat cele mai drastice măsuri de restricţie. Conform Eurostat, în al treilea trimestru al anului 2020 a existat o uşoară redresare la nivel european. Totuşi, pe finalul anului, în al patrulea trimestru, s-au înregistrat scăderi şi mai mari.
Cele mai mari scăderi observate în trimestrul IV al anului 2020
- Irlanda (-74 % față de trimestrul IV 2019, -9,5 milioane pasageri)
- Grecia (-68%, -3,8 milioane pasageri)
- Italia (-61%, -144,9 milioane pasageri)
- Olanda (-61%, -62,0 milioane pasageri)
- Slovacia (-54%, -11,2 milioane pasageri)
- Slovenia (-53%, -1,9 milioane pasageri)
- Polonia (-51% , -44,8 milioane de pasageri)
Au existat şi state unde impactul pandemiei nu a fost unul la fel de puternic, precum Bulgaria, cu o scădere de -22% față de trimestrul IV 2019, -1,1 milioane de pasageri şi Estonia, cu -29%, -0,6 milioane de pasageri.
În România se înregistrează o scădere de -32%, -5,5 milioane de pasageri.
De asemenea, durata călătoriilor cu trenul a fost una mai mica, din cauza restricţiilor care interziceau călătoriile lungi şi cele neesenţiale. Se înregistrează scăderi uşor mai mari decât scăderile numărului de pasageri: Irlanda (-76 %) grecia (-72%), urmată de Italia (-69%), Slovacia (-66%) și Spania (-65 %).
Mai multe date pe: http://Statistics | Eurostat (europa.eu)