Despre școala online și problemele elevilor din pandemie

redeshiderea școlilor în 8 februarie
Despre școala online

Pandemia de coronavirus, apărută la începutul acestui an în România, a pus mii de piedici tuturor. Măsurile luate la nivel național și european pentru combaterea și prevenirea noului virus au provocat decalaje și o multitudine de probleme de ordin social, economic, medical, psihologic și mai ales educațional.

Astfel, întregul sistem a suferit schimbări, iar autoritățile au fost nevoite să implementeze noi reguli de funcționare și interacțiune. În prezent, se recomandă telemunca, se introduce purtarea obligatorie a măștilor, se limitează activitățile HoReCa și se închid unele restaurante în interior și exterior. Cu toate acestea, interacțiunea între oameni există și trebuie limitată. Așadar, închiderea școlilor și mutarea educației în regim online a fost una dintre cele mai drastice măsuri impuse de autorități.

Citește și despre închiderea școlilor: Iohannis anunță impunerea de noi măsuri pentru combaterea pandemiei

„Școala online este o făcătură”

„Nu există așa ceva! Să învăț un copil să scrie și să citească fiind despărțiți de ecranele calculatoarelor? Este absurd! Singurii învățători care există în timpul pandemiei sunt părinții sau bunicii. Eu nu pot să îi arăt copilului cum se ține stiloul în mână, cum se silabisește sau dacă face totul bine. Educația și școala online este o făcătură, cel puțin pentru mine”, spune Bianca, cadru didactic la clasa pregătitoare.

Părerea elevilor despre școala online

Luana elevă în clasa XI-a spune că îi place să învețe în mediul online, deoarece este comod și eficient. Totuși, nu ar înlocui învățământul față în față cu cel de acasă în cazul în care nu ar exista coronavirus. „Respect decizia autorităților, trebuie să ne protejăm, da, dar și școala are un rol important. Recunosc că este comod și sincer îmi place să fac ore de acasă, dar după doar câteva săptămâni simt că începe să ne fie viața socială afectată”.

„Școala și educația, sunt lucruri esențiale în creșterea și dezvoltarea unui copil. De asemenea, este foarte important ca un copil să socializeze, să cunoască și să exploreze tot ceea ce îi stă în putință, pentru a se putea integra cu ușurință în societate. Școala online, are atât plusuri, cât și minusuri: un mare plus ar fi faptul că ne ajută să ne adaptăm mai repede în diferite situații, pentru a putea ține pasul cu ceilalți, și ne “împinge” să ne axăm pe materiile care ne atrag, care ne pot folosi pe viitor; iar un minus ar fi lipsa de socializare, cu rol major în viața fiecărui om, și faptul că elevii nu sunt la fel de atenți”, ne scrie Andra, elevă în clasa a IX-a.

„Închiderea școlilor a fost o decizie înțeleaptă”

„Școala mi-a fost mereu un loc drag, cu un lăcaş aparte în suflet. A fost și este perioada cea mai frumoasă din viața oricărui copil. Personal, îmi este foarte greu să mă gândesc la școala online ca la sala de clasă pe care o împărțeam cu colegii mei, iar faptul că problemele tehnice care provin de la profesori nu pot fi rezolvate la fel de ușor precum problemele noastre e un adevarat impediment în a mă dezvolta educațional. Totusi, consider că închiderea școlilor a fost o decizie înțeleaptă, întrucât cu toții trebuie să luăm parte la protejarea omenirii de acest virus pentru că doar prin noi se va putea face o schimbare”, transmite Irina, elevă în clasa a IX-a.

Larisa, eleva în clasa a X-a ne spune că „școala e mediul în care m-am dezvoltat pe plan social și am creat prietenii de neuitat. Școala online a avut un mare impact asupra socializării și totodoata a nivelului de învățare de care dispunem. Însă, chiar dacă mediul online nu este cel mai propice mod de a învăța, este cea mai buna soluție pentru a proteja membrii familiei și de a învăța cum să ne protejăm de acest virus.”

Păreri despre închiderea tututor școlilor

„Îmi pare că este decizia cea mai acceptabilă în acest moment din două motive:

  1. Este foarte riscant și foarte ușor de răspândit virusul într-o școală cu o grămadă de copii, deoarece pui mâna pe o clanța, ușa de la baie, creta, bancă și nu știi niciodată dacă este 100% sigur. Ești nevoit să stai într-o cameră cu mai multe persoane și nu știi dacă acele persoane au grijă să poarte masca când nu sunt la școală. Așa ei pot sa devină purtători prin școală și inevitabil se găsesc câțiva copii care nu se dezinfectează sau nu poarta mereu masca la școală.
  2. Asta este pentru școlile ce au învățământ hibrid. Acele școli nu pot să asigure aparatura necesară pentru ca orele să se desfășoare clar pentru toată lumea. Ca să nu mai zic de profesorii care nu știu să predea și sunt de 2 tipuri: cel ce se axează doar pe cei online și uită de cei de acasă și cel ce uită de cei online. În așa fel informațiile nu sunt preluate corect de către elevi și nimeni nu mai înțelege nimic.

Eu cred că decizia asta este bună pentru că școlile sunt focare mari și sunt situații foarte neprevăzute în care sunt mulți asimptomatici și pentru că dacă profesorii s-ar documenta mult mai mult legat de modalitățile în care orele online pot să se desfășoare bine, totul ar decurge chiar foarte bine și mult mai sigur pentru elevi și toate persoanele cu care au contact aceștia”, spune Alexia, elevă la Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca.

Educația online este soluția?

Tot Alexia afirmă că „educația online este o soluție pentru că trebuie să luăm măsurile necesare ca să reducem numărul de infectări. Școala este un loc mare în care nu ai cum sa nu ai contact cu cineva, așa că dacă tot învățământul trece în sistemul online, ar fi mult mai bine pentru toată lumea pentru ca copii pot sa fie purtători și sa răspândească foarte repede la familie, prieteni, etc.

Însă profesori și copii din zonele sărace trebuie sa fie adaptați la aceasta soluție și anume educația online. Văd inclusiv in școala mea profesori care nu sunt capabili ca înțeleagă cum ar trebui sa se desfășoare o ora in condițiile astea și mama mea fiind învățătoare la o școala din zona rurala, văd cum copii și părinți lor nu știu sa descarce o aplicație. Deci da, este o soluție pentru sănătatea populației, dar trebuie soluții și pentru dezvoltarea academica a elevilor.”

Mulți copii nu au acces la internet

Mara de la Colegiul Național „Mihai Viteazu” din Turda ne spune că nu o afectează închiderea școlilor si vede totul ca o solutie comodă, nu neaparat bună. „Educația online, în cazul meu este la fel de folositoare ca orele de la școală, deoarece ține doar de atentie si dedicatie. Nu consider că e o soluție bună, chiar dacă prefer să stau acasă pe scaunul și la biroul meu, deoarece rata de îmbolnăvire din școli este cea mai mica, iar mulți copii nu au acces la internet pentru a putea participa la ore online, evident din zona rurală”

Noua modalitate de învățământ nu este pe placul populației, iar elevii se declară dezamăgiți de modul cum se desfășoară orele. Totuși, ei înțeleg situația și așteaptă încrezători vremuri mai bune și mai prielnice învățământului românesc.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole pe aceeași temă